Kamu Semua Terbaek...

Rabu, 1 Disember 2010

5 berbalas 1??

Sape tgk bola Malaysia VS Indonesia mesti bengang abes.. ape taknya.. pemain2 malaysia semacam je dalam padang.. main seperti kanak-kanak baru lepas sunat dan aku syak mereka semua ni masih penat dari perlawanan di Guangzhou aritu kot... dan ape yang pasti aku telah mengenal pasti beberapa sebab kekalahan Malaysia semalam seperti;-

  • Faktor Jersey - para pemain Malaysia mungkin terkeliru dengan warna bola dan jersey rakan sepasukan. hal ini disebabkan warna kuning dan itam menyerupai jersey baru (tanpa lambang FAM).

  • Faktor kedua - Bola yang digunakan tidak sesuai di atas padang terutamanya padang2 di indonesia, bola tersebut adalah bola yang digunakan untuk pemain2 europe sahaja berikutan kualiti bola tersebut adalah untuk dimainkan pada musim sejuk. momentum bola yang disepak oleh rata2 pemain malaysia akan melambung tinggi.

  • Faktor ketiga - Para pemain bola sepak indonesia terdiri daripada pelbagai bangsa. terdapat beberapa pemain import yang berkebolehan melakukan asakan kepada pemain malaysia yang agak rendah dan kurus.

  • Faktor keempat - punca utama kekalahan malaysia adalah disebabkan oleh mental yang telah down akibat telah diejek oleh para penyokong indonsial. para pemain terasa terlalu psiko sehinggakan ada yang kecut telor semasa bermain di padang...

P/s : kita lihat perlawanan Malaysia VS Thailand pulak sabtu ni.. Ape kata Rajagopal selepas ini????

4 ulasan:

Frodo Baggins berkata...

faktor jersey? betulll. hahahhaa
pe pun! usaha malaysia
lps ni kita masak tomyam plak!

skid berkata...

hah yela tu...

Ah Laang berkata...

blog lu nie betul2 media lah

Cliff Hanger berkata...

malaysia cap ayam laaaa....men bolaaa cam pundekss wkakkaa